Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Ik zoek een basisschool
    • Kiezen voor onze school
    • Toplessen door vakleerkrachten
    • IPC International Primary Curriculum
    • Kennis maken en aanmelden
    • Contact
    • Onze stichting
    • Oudertevredenheidsmonitor
    • Leerlingveiligheidsmonitor
    • Scholen op de kaart
  • Ons onderwijs
    • Missie, visie en motto
    • Aansluiten bij het kind
    • Hoe we lesgeven: EDI
    • Combinatiegroepen
    • De indeling van de kleutergroepen
    • IPC International Primary Curriculum
    • Schoolgids
    • Passend onderwijs
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Kunst en cultuur
    • Onze stichting
    • Contact
    • Leerlingveiligheidsmonitor
  • Praktische info
    • Schoolvakanties
    • Protocollen
    • Team
    • Vacatures
    • Contact
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Activiteitencommissie
    • Onze stichting
    • Contact
    • Oudertevredenheidsmonitor
Openbaar onderwijs Iedereen is welkom
Great learning, great teaching, great fun!
Toplessen door vakleerkrachten
Kennis maken en aanmelden

Hoe we lesgeven: EDI

Lesgeven op instructieniveau

Om kinderen op een eigen manier te kunnen laten leren, geven we binnen iedere groep instructie aan de elementaire vaardigheden (taal/lezen en rekenen/wiskunde) op één van de drie niveaus: basisinstructie (aanpak 2), intensieve instructie (aanpak 1) of verrijkte instructie (aanpak 3). Wij volgen hierbij de principes van Opbrengstgericht Passend Onderwijs en maken gebruik van de principes van EDI (Expliciete Directe Instructie).

In de praktijk

Na de instructie, die klassikaal plaatsvindt en gegeven wordt op het niveau dat aansluit bij de onderwijsbehoefte van het grootste deel van de leerlingen, gaat de groep aan het werk. De kinderen die extra zorg nodig hebben omdat ze moeite hebben met de lesstof nemen plaats aan de instructietafel. De leerkracht geeft verlengde, effectieve instructie: deze groep krijgt de uitleg van de lesstof nogmaals te horen en wordt begeleid op weg geholpen. De grootste groep werkt zelfstandig. Tussendoor loopt de leerkracht meerdere rondes in de klas. Tijdens deze wijze van zelfstandig werken maken we gebruik van een stoplicht. De kleuren rood (zelfstandig aan het werk, zonder hulp te vragen), oranje (zachtjes hulp vragen aan anderen als je zelf niet verder kunt) en groen (hulp vragen aan de leerkracht of een klasgenootje) spreken bijna voor zich. Ook heeft ieder kind een blokje op zijn tafel liggen. Het rode kantje boven betekent dat het kind graag alleen werkt. Het vraagteken boven betekent dat het kind een vraag aan de leerkracht wil stellen en het groene kantje boven houdt in dat het kind wil samenwerken met andere kinderen.
Op De Kranepoort zijn we trots op de zelfstandigheid van onze leerlingen. Wanneer u een bezoekje aan De Kranepoort zou brengen, zal de gezellige rustige werksfeer u direct opvallen.

In een rustige fijne werksfeer leren kinderen meer !

OBS de Kranepoort

J. Huurmanlaan 8
2831 XT Gouderak

0182 372855
directie.kranepoort@onderwijsprimair.nl
Directeur: Annemiek Boon

Annemiek Boon

Schooltijden

Ma8:30u.-14:15u.
Di8:30u.-14:15u.
Wo8:30u.-12:35u.
Do8:30u.-14:15u.
Vr8:30u.-14:15u.
Naar de site van Stichting Onderwijs Primair
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools